• okt
    26

    Time: PRVI DAN 26.10.2023. godine, registracija i ručak dobrodošlice od 11:00 do 12:00, početak u 12:00 h DRUGI DAN 27.10.2023. godine 9:30

    Location: 26 i 27.10.2023. GODINE HOTEL GARDEN CITY HOTEL KONJIC

    DVODNEVNO VELIKO SAVJETOVANJE

    26 i 27.10.2023. GODINE HOTEL GARDEN CITY HOTEL KONJIC

    V CIKLUS  PRIPREME

    LICA ZA POLAGANJE STRUČNIH ISPITA U SKLADU SA ODREDBAMA DONESENIH PRAVILNIKA I ZAKONA O ZAŠTITI NA RADU („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20),

    IMPLEMENTACIJA  ZAKONA I PODZAKONSKIH AKATA, PROCJENA RIZIKA,

    ULOGA MEDICINE RADA U OBLASTI ZAŠTITE NA RADU

     

    ZAKON O RADU („Službene novine FBIH“ br. 26/16, 89/18 i 44/22)

    INSPEKCIJSKO POSTUPANJE U OBLASTI ZAŠTITE NA RADU I ZAKONA O RADU

    METODOLOGIJA IZRADE PRAVILNIKA O ZAŠTITI NA RADU

     

    Kako je u toku “reformski proces i implementacija ”Zakona o zaštiti na radu („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20) i Zakona o radu  („Službene novine FBIH“ br. 26/16, 89/18 i 44/22) te polaganje stručnih ispita, izrada “Akta o procjeni rizika”, izrada “internog akta” (pravilnika o zaštiti na radu”, organizacija poslova zaštite na radu u mnogim pravnim subjektima, s tim u vezi na zahtjev naših klijenata organizujemo ovo savjetovanje.

    U skladu sa naprijed navedenim Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo, shodno Vašim potrebama odlučila je da organizuje interaktivno savjetovanje i preduzme sve neophodne korake za pomoć pri rješavanju Vaših problema u praksi. Akcenat savjetovanja jesu propusti u radu i najčešća kršenja Zakona o zaštiti na radu i Zakona o radu.

    Svrha i cilj ovog savjetovanja je da koz pitanja i odgovore iz svakodnevnice učesnika, ukaže na značaj jednog od važnijih principa na kojima se zasnivaju Zakon o zaštiti na radu i Zakon o radu, dodirne tačke istih uprevenciji rizika i posebnoj zaštiti radnika u konkretnim situacijama.

    Za sve učesnike velikog savjetovanja uz radni materijal pripremili smo gratis dio, besplatno bez dodatne naknade: „urnek“- opći model „internog akta“ tj. pravilnika za zaštitu na radu u word i elektronskoj verziji  uz kratki opis implementacije Zakona po svim fazama.

    CILJNA SKUPINA:

    Savjetovanje je namijenjeno: odjelima za upravljanje ljudskim resursima, pravnicima, direktorima, menadžerima sigurnosti i zaštite na radu, predstavnicima radnika/sindikata, stručnjacima zaštite na radu, radnicima ovlaštenih organizacija za zaštitu na radu i svima onima koji su zaduženi za sigurnost i zaštitu zdravlja radnika unutar kompanija ili djelatnosti koju obavljajukao i osobama koje na direktan ili indirektan način učestvuju u odlučivanju u procesima.

     

    PREDAVAČI: 

    Naši predavači su istaknuti stručnjaci iz oblasti zaštite na radu:STRUČNA LICA,ZAŠTITARI, ITD

     

    MODERATOR SAVJETOVANJA:Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Konsultant privrednih subjekata za oblast zaštite na radu, vanjski član interesornih radnih grupa, vanjski ekspert državnog i entiteskog nivoa za polaganje stručnih ispita i selekciju kandidata – (predavač za pravni dio)

    TEME EDUKACIJE:

    ZAKON O RADU U SEGMENT ZAŠTITU RADNIKA

    • Prava i obaveze poslodavaca prilikom inspekcijskog nadzora;
    • Osnovna prava i obaveze radnika;
    • Osnovi i vrste diskriminacije;
    • Uznemiravanje i nasilje na radu;
    • Zabrana diskriminacije;
    • Zaštita u slučajevima diskriminacije;
    • Radno vrijeme i skraćivanje radnog vremena na poslovima na kojima, uz primjenu mjera sigurnosti i zdravlja na radu, nije moguće zaštiti radnika od štetnih utjecaja;
    • Prekovremeni rad;
    • Preraspodjela radnog vremena;
    • Noćni rad;
    • Posebna zaštita radnika koji rade noću;
    • Noćni rad maloljetnih radnika;
    • Sigurnost i zdravlje na radu;
    • Pravo radnika na odbijanje rada ukoliko mu neposredno prijeti opasnost po život i zdravlje;
    • Obaveza radnika o obavještavanju poslodavca u slučaju bolesti ili drugoj okolnosti koja ugrožava život ili zdravlje lica s kojima radnik dolazi u dodir u izvršavanju ugovora o radu;
    • Pravo poslodavca na upućivanje radnika na ljekarski pregled;
    • Zaštita maloljetnika i ljekarski pregled maloljetnika;
    • Zaštita žena;
    • Zabrana nejednakog postupanja;
    • Privremeni raspored žene za vrijeme trudnoće;
    • Porođajno odsustvo;
    • Zaštita radnika u slučaju privremene spriječenosti za rad zbog povrede na radu ili profesionalnog oboljenja;
    • Pravo na uvećanu plaću za otežane uvjete rada, prekovremeni rad i noćni rad, te za rad na dan sedmičnog odmora i praznika;

     

    ZAŠTITU NA RADU – STRUČNI ISPITI – (uvjeti, program, sadržaj, troškovi)

    • Uvjeti koje moraju ispunjavati radnici zaštite na radu
    • Radnik zaštite na radu
    • Uvjeti koje moraju ispunjavati radnici za zaštitu na radu
    • Stručni ispit za obavljanje poslova radnika za zaštitu
    • Uvjeti za polaganje stručnog ispita
    • Prijava za polaganje stručnog ispita
    • Program i sadržaj stručnih ispita
    • Opći dio (analiza i preporuka propisa)
    • Posebni dio (analiza i preporuka propisa)
    • Uspjeh na stručnim ispitima
    • Rješenje o polaganju stručnog ispita
    • Zahtjevi za oslobađanje od obaveze polaganja stručnog ispita
    • Rješenje o oslobađanju od obaveze polaganja stručnog ispita

    ZAKONI I PODZAKONSKI AKTI ZA POLAGANJE STRUČNIH ISPITA:

    • Upoznavanje sa odredbama Zakona o zaštiti na radu („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20) koje uređuju pitanje polaganja stručnog ispita, osnovne oblasti koje će biti predmet za polaganje stručnog ispita i dr.
    • Upoznavanje sa odredbama Pravilnika o sadržaju, programu, načinu i troškovima polaganja stručnog ispita radnika koji obavljaju stručne poslove iz oblasti zaštite na radu (Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj 83/21)
    • Upoznavanje sa odredbama Pravilnika o uvjetima koje moraju ispunjavati radnici za zaštitu na radu, programu, sadržaju, načinu i troškovima polaganja stručnog ispita (Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj 83/21)

    IMPLEMENTACIJA  ZAKONA I PODZAKONSKIH AKATA:

    1.    Prvi korak – određivanje ili zapošljavanje radnika za zaštitu na radu
    2.    Drugi korak – povjerenik za zaštitu na radu
    3.    Treći korak –izrada akta o procjeni rizika ili nabavka usluge od ovl. Organizacije
    4.    Četvrti korak – izrada internog akta o zaštiti na radu
    5.    Peti korak – implementacija internog akta o zaštiti na radu
    6.    Šesti korak – uspostaviti propisane evidencije
    7.    Sedmi korak – ugovoriti prethodne i periodične ljekarske preglede radnika
    8.    Osmi korak – ugovoriti posebno zdravstveno osiguranje radnika koji rade na radnim mjestima s povećanim rizikom
    9.    Deveti korak – zaštitna oprema i edukacija
    10.  Deseti korak – ugovoriti s ovlaštenom organizacijom preglede i ispitivanja radne sredine i sredstava za rad
    11.  Jedanaesti korak – provođenje mjera zaštite od požara i prve pomoći
    12.  Dvanaesti korak – znakovi upozorenja na opasnost i znakovi općih obavještavanja

    ULOGA MEDICINE RADA U OBLASTI ZAŠTITE NA RADU

    • Učešće doktora medicine – specijaliste medicine rada u postupku procjene rizika
    • Način vršenja procjene rizika sa zdravstveno-medicinskog aspekta 
    • Sadržaj akta o procjeni rizika sa zdravstveno-medicinskog aspekta 
    • Obavljanje procjene rizika po matrici 5×5 sa aspekta medicine rada  
    • Zaključci u pogledu utvrđivanja stepena rizika na određenim radnim mjestima
    • Obaveza radnika da obavijesti poslodavca o promjeni u zdravstvenom stanju u toku trajanja radnog odnosa i obavezno postupanje poslodavca
    • Najčešće greške pri procjeni rizika
    • Nadzor nad upotrebom opasnih materija
    • Statistika povreda na radu (za sektor šumarstva, drvne i papirne industrije)
    • Invalidi II kategorije
    • Obaveza poslodavca u slučaju povrede na radu radnika (povreda na radu ili na putu od kuće do posla).

    PROCJENA RIZIKA:

    • Šta sadrži akt o procjeni rizika?
    • Koju dokumentaciju pripremiti prije dolaska ovlaštene organizacije za ZNR?
    • Šta obuhvata opis tehničko-tehnološkog i radnog procesa, sredstva rada, sredstva i oprema lične zaštite u aktu o procjeni rizika?
    • Šta obuhvata analiza organizacije rada i problemi u vezi sa tim?
    • Kako se vrši utvrđivanje opasnosti od štetnosti na radnim mjestima i mjestima rada u radnoj okolini?
    • Koje su vrste štetnosti na radnim mjestima i mjestima rada u radnoj okolini?
    • Kako se vrši procjena rizika u odnosu na opasnosti i štetnosti?
    • Koji su nivoi procijenjenog rizika?
    • Da li je dosadašnje iskustvo u izradi elaborata o procjeni rizika ukazalo na neke praktične probleme u njegov implementaciji?
    • Koje su mjere za otklanjanje, smanjenje ili sprečavanje rizika, na koji način ih otkloniti, koji je rok za otklanjanje istih?
    • Da li postoji ujednačena praksa kod ovlaštenih organizacija za procjenu rizika da se dobiju približno isti rezultati?
    • Koje su mjere za otklanjanje, smanjenje ili sprečavanje rizika?
    • Šta sadrži zaključak u skladu sa Pravilima o procjeni rizika?
    • Kada se vrše Izmjene i dopune akta o procjeni rizika?

    OVLAŠTENE ORGANIZACIJE ZA VRŠENJE PROCJENE RIZIKA I OBAVLJANJE DRUGIH STRUČNIH POSLOVA IZ OBLASTI ZAŠTITE NA RADU:

    • Ko može izvršiti procjenu rizika kod poslodavca – da li poslodavac može sam izvršiti procjenu rizika i izraditi akt o procjeni rizika?
    • Uloga specijaliste medicine rada u postupku procjene rizika – na koji način se može obezbijediti učešće specijaliste medicine rada?
    • Uloga poslodavca u vršenju procjene rizika – koja je uloga radnika za zaštitu na radu?
    • Registar ovlaštenih organizacija za obavljanje stručnih poslova iz oblasti zaštite na radu;
    • Ko ima nadležnost za izdavanje dozvola za obavljanje stručnih poslova iz oblasti zaštite na radu?
    • Nadzor nad ovlaštenim organizacijama iz oblasti zaštite na radu.
    • Novčane kazne za organizacije koje neovlašteno obavljaju stručne poslove iz oblasti zaštite na radu.

    INSPEKCIJSKI NADZOR:

    • Organi nadležni za vršenje inspekcijskog nadzora;
    • Postupanje u slučaju kada se utvrdi povreda propisa iz oblasti sigurnosti i zaštite zdravlja na radu;
    • Postupanje inspektora kod smrtnog slučaja ili nesreće koja je zadesila jednog ili više radnika;
    • Postupanje inspektora kod neposredne opasnosti radnika;

    KAZNENE ODREDBE:

    POČETAK SAVJETOVANJA:

    PRVI DAN 26.10.2023. godine, registracija i ručak dobrodošlice od 11:00 do 12:00, početak u 12:00 h

    DRUGI DAN 27.10.2023. godine 9:30

    KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:

    245,00 KM po jednom učesniku;

    220,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;

    150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA

    KOTIZACIJA UKLJUČUJE:

    (Radni materijal, Welkom paket, modele svih akata iz oblasti zaštite na radu, model pravilnika zaštite na radu, kafe pauze sa osvježenjem, ručak prvog i drugog dana, obezbijeđen parking uz stalan nadzor, wirelessinternet, korištenje saune, bazena i fitnes centra, certifikat o učešću na savjetovanju).

    Napomena:

    Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili  na e-mail: info@apke.ba.

    VRLO BITNO:Samo za učesnike savjetovanja obezbijeđen je EXTRA popust za smještaj, gdje naši gosti mogu plaćati smještaj u 1/1 sobama po cijeni od 96,00 KM (usluga je noćenje sa doručkom, uz besplatno korištenje bazena, saune i fitnesa).

    Cijena dvokrevetne sobe iznosi 136,00 KM. Popusti na masaže i usluge wellness centra do 15% popusta, kao i besplatan parking za sve goste hotela.

    Prijavu i rezervaciju izvršiti na recepciji „Garden City Hotel  tel.: 036/712 800 ili na e-mail: recepcija@gardencity.ba, sa pozivom na popust dogovoren od strane Agencije APKE Sarajevo sa upravom hotela, troškove smještaja snose učesnici.

     

    Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.

    PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA) 

     

    • Naziv pravnog lica:_________________________________________________
    • Adresa pravnog lica:________________________________________________
    • Broj faxa:_________________________________________________________
    • JIB pravnog lica:___________________________________________________
    • Prijavljujemo: IME I PREZIME

    1._______________________________________   4.______________________________

    2._______________________________________   5.______________________________

    3._______________________________________   6.______________________________

     

    Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba.

    Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.

     

    Dana___________ 2023. godine                                                      Pečat i potpis odgovornog lica