-
maj29
VELIKO DVODNEVNO SAVJETOVANJE IZ
JAVNIH NABAVKI
PROVOĐENJE POSTUPAKA JAVNE NABAVKE UGOVARANJA SNABDIJEVANJA ELEKTRIČNOM ENREGIJOM
JAVNE NABAVKE U VRIJEME POSEBNIH OKOLNOSTI, PREGOVARAČKI POSTUPAK BEZ OBJAVE OBAVJEŠTENJA IZ RAZLOGA KRAJNJE HITNOSTI
UOČENE NEPRAVILNOSTI U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI
PRAKSA URŽ-A I SUDA BIH (primjeri rješenja i presuda)
INOVATIVNE JAVNE NABAVKE
29-30.05.2025. GODINE HOTEL „GARDEN CITY HOTEL “ KONJIC
Dana 24.1.2017. godine Konkurencijski savjet je u mišljenju br. 01-26-7-20-7-I/16 i mišljenju br. 01-26-7-023-16-I/16 od 24.1.2017. ocijenio da je tržište električne energije u BiH otvoreno za konkurenciju.
S druge strane, članom 10. stav (1) tačka d) Zakona o javnim nabavkama („Službeni list BiH“, br. 39/14 u daljem tekstu. ZJN) propisano je da su od odredbi primjene ovog zakona izuzeti ugovori o javnoj nabavci prirodnih i zakonskih monopola, a koji mogu uključiti nabavke vode, električne energije, gasa, toplotne energije i drugih usluga, do otvaranja relevantnog tržišta za konkurenciju. Budući da je izuzeće nabavke električne energije od primjene odredbi Zakona o javnim nabavkama dato uvjetno („do otvaranja relevantnog tržišta za konkurenciju“), te da je, prema ocjeni nadležne institucije, tržište električne energije u BiH otvoreno za konkurenciju, proistječe da se ove nabavke kao i nabavke energij, poštanske i druge usluge zakonskih monopola više ne mogu svrstavati u izuzeća.
Mišljenje po zahtjevu Agencije za javne nabavke BiH, br. 01-26-7-023-16-I/16 od 24.1.2017. godine, dostupno je na internet-stranici: http://bihkonk.gov.ba/m-i-s-lj-e-nj-e-po-zahtjevu-agencije-za-javne-nabavke-bosne-i-hercegovine.html. Izmjenama ZJN “Službeni glasnik BiH”, broj 59/22 izmijenjen je član 10. ZJN te je apsolutno naglašena potreba provođenja postupka javnih nabavki u snabdijevanju i ugovor o korištenju distributivne mreže.
Također u skladu sa Zakonom o električnoj energiji („Službene novine FBiH“, br. 60/23), kao i odredbama Zakona o električnoj energiji („Službeni glasnik BD“, broj 27/21) i članom 5. stav (2) Pravilnika o snabdijevanju kupaca električnom energijom u Brčko Distriktu Bosne i Hercegovine („Službeni list BiH“, br. 94/13 i 90/14), svi kupci u BiH imaju pravo slobodno birati snabdjevača električnom energijom, što znači da svaki kupac (potrošač) električne energije u BiH ima status krajnjeg kupca, odnosno da su obaveznici primjene ZJN svi UO definisani ZJN.
Analogno naprijed navedenom, savjetovanje je namijenjeno prvenstveno rukovodiocima, predsjednicima i članovima komisija za javne nabavke i službenicima za javne nabavke kao i organizacionim jedinicama koje se bave javnim nabavkama, a sve u cilju zakonitog, efikasnog, ekonomičnog i transparentnog trošenja javnih sredstava u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama (“Službeni glasnik BiH”, broj: 39/14, 59/22 i 50/24).
Temeljem naprijed navedenog pozvali smo vrlo iskusne predavače na veliko dvodnevno stručno savjetovanje iz oblasti javnih nabavki uz akcenat na praktične primjere iz njihove prakse.
UVODNIČAR SAVJETOVANJA:
Dr.sci. Nevad Ikanović – Izvršni direktor za snabdijevanje i trgovinu JP Elektroprivrede Bosne i Hercegovine
PREDAVAČI:
- Dr.sci. Ajla Mehinović – Rukovodilac sektora za tržišno snabdijevanje JP Elektroprivrede Bosne i Hercegovine
- Branka Mujezinović – Certificirani trener Agencije za javne nabavke BiH, stručnjak iz oblasti javnih nabavki
- Mag.iur. Edvin Šarić dipl. pravnik – Certificirani trener Agencije za javne nabavke BiH, stručnjak iz oblasti javnih nabavki vanjski konsultant organa uprave Bosne i Hercegovine i međunarodnih komapanija, saradnik Ureda za borbu protiv korupcije Kantona Sarajevo.
TEME:
PROVOĐENJE POSTUPAKA JAVNE NABAVKE UGOVARANJA SNABDIJEVANJA ELEKTRIČNOM ENEREGIJOM
· Ko su potencijalni ponuđači u javnoj nabavci električne energije?
· Ugovor o snabdijevanju i ugovor o korištenju distributivne mreže
- Priprema Tenderske Dokumentacij
- Da li je električna energija nabavka roba ili usluga?
· Šta zaključiti nakon provedenog postupka nabavke električne energije, okvirni sporazum ili ugovor?
· Definiranje količina električne energije
· Cijena električne energije i obrazac za cijenu
· Ukoliko ugovorni organ ima filijale koje su na različitim teritorijalnim jedinicama (RS, FBiH, BD), kako koncipirati nabavku?
- Nacrt ugovora
- Ukoliko ugovorni organ ostane bez snabdjevača, znači li to da će ugovorni organ ostati bez snabdijevanja?
Za sve učesnike savjetovanja pripremljen je model TD koji zadovoljava osnovne princime ZJN i podzakonskih akata, zajedno sa nacrtom dvije verzije ugovora (modeli su dostupni u elektronskoj formi i word verziji)
JAVNE NABAVKE U VRIJEME POSEBNIH OKOLNOSTI
- Prekšajna i krivična odgovornost u postupcima javnih nabavke (rukovodioca – ostalih učesnika javnih nabavki ispred UO);
- Krivične i prekrašajne odgovornosti u segmentu izuzeća i pregovaračkih postupaka po ZJN;
- Razlika između krivične i prekšajne odgovornosti (kada jedna drugu isključuje);
- Rad komisija za nabavke u vanrednim okolnostima;
- Provođenje nabavki hitne prirode (nabavka potrebnih sredstava za vrijeme epidemije, više sile itd);
- Kako da Ugovorni organi riješe dileme o postupanju u nabavkama u vanrednim okolnostima (analiza kroz aktuelne nabavke „Respiratori“, pokretna bolnica, maske, rukavice i sl.)
PREGOVARAČKI POSTUPAK BEZ OBJAVE OBAVJEŠTENJA IZ RAZLOGA KRAJNJE HITNOSTI
- Prva faza – Faza pretkvalifikacije/faza provjere kvalifikacije kandidata;
- Druga faza – Faza dostave početnih ponuda i pregovaranja o tehničkim, ekonomskim, pravnim i drugim aspektima ugovora sa kvalificiranim/izabranim kandidatima;
- Treća faza – Faza pozivanja na dostavu konačne ponude.
- Uslovi za primjenu pregovaračkog postupka
- zbog dokazivih razloga krajnje hitnosti, prouzrokovane događajima nepredvidivim za ugovorni organ,
- ne mogu ispoštovati Zakonom o javnim nabavkama utvrđeni minimalni rokovi za otvoreni, ograničeni ili pregovarački postupak s objavom obavještenja,
- okolnosti kojima se opravdava izuzetna hitnost postupka ni u kom slučaju ne smiju se dovesti u vezu s ugovornim organom
UOČENE NEPRAVILNOSTI U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI
- Praćenje postupaka javnih nabavki i realizacije ugovora;
- Prevencija korupcije i etika u oblasti javnih nabavki;
- Zabilješke za reviziju (internu i eksternu);
- Uočene nepravilnosti u postupcima javnih nabavki od strane Ureda za reviziju Institucija Bosne i Hercegovine i Federacije Bosne i Hercegovine (osnovna obilježja izvršenih revizija u domenu javnih nabavki, primjeri kršenja zakona, stavovi i preporuke ureda za buduće postupke javnih nabavki);
- Uticaj negativnog revizorskog izvještaja u dijelu javnih nabavki, i odgovrnosti rukovodioca/komisija (postupanje istražnih organa i tužilaštava po istim);
INOVATIVNE JAVNE NABAVKE
- Šta su inovativane javne nabavke odnosno javne nabavke inovacija, rješenja IR, proizvoda IP
- Pojam IR tj IP?
- Zašto je važno?
- Ko ima interes?
- Kako se postupak provodi?
- Koje vrste IR-a postoje?
- Kako se upravlja IR?
- Primjeri IR-a
- Posredništvom u IR-u?
- Brokerska usluga u postaupku IR, IP ?
VRLO BITNO: Pozivamo Vas da se prijavite na ovo savjetovanje, uz mogućnost da nam do početka savjetovanja pismeno dostavite sva Vaša pitanja i probleme te delegirate teme, koja ćemo pokušati uvrstiti u koncepciju predavanja u okviru postupka kojeg ćemo prezentovati na istom. Pitanja slati na: info@apke.ba.
POČETAK SAVJETOVANJA: Prvi dan početak u 13:00 h, drugi dan početak u 10:00 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:
■ Prisustvo u hotelu – 270 KM po jednom učesniku
■ Prisustvo u hotelu – 250 KM za dva i više učesnika■ Prisustvo u hotelu – za pretplatnike pravnog konsaltinga– kotizacija iznosi 230 KM po jednom učesniku
(Radni materijal, Welkom paket, modele svih akata korisnih iz tema savjetovanja, kafe pauze sa osvježenjem, svečana večera prvog dana uz druženje, obezbijeđen parking uz stalan nadzor, wirelessinternet, korištenje saune, bazena i fitnes centra, certifikat o učešću na savjetovanju).
BITNO: Cijeneći veliki interes za seminarom, broj učesnika se morao ograničiti. S tim u vezi, ispred jednog pravnog subjekta moguće je prijaviti maksimalno ŠEST učesnika.
ZAŠTO JE BITNO DA PRISUSTVUJETE
USMJERENOM SAVJETOVANJU?!
Kako bi postigli određene ciljeve u organizaciji, menadžment ljudskih resursa mora da ispuni određene zahtjeve, koji će uticati na poboljšanje rada zaposlenih, a samim tim i njihovu veću produktivnost u organizaciji. Kroz to zadovoljenje i ispunjenje zahtjeva osnovnog i najvrijednijeg resursa u organu/preduzeću, dolazimo do ispunjenja ciljeva, kojima se teži. Ukoliko menadžment ljudskih resursa nije u stanju da upravlja ljudskim resursima to može da utiče na poslovanje organa uprave, u najgorem slučaju odgovrnost uprave kao i opstanak te organizacije.
Osnovni cilj ove edukacije jeste obuka ljudskih resursa za ostvarivanje slijedećih ciljeva:
- Funkcionalni cilj – jeste da doprinosi organizaciji onoliko koliko je potrebno da bi ona ostvarila svoje ciljeve i realizovala organizacionu strategiju.
- Organizacioni cilj – kao što smo već istakli, za organizaciju najbitniji faktor je ljudski resurs, prema tome treba da poboljšamo efikasnost i da motivišemo zaposlene na što bolji način i time ćemo ispuniti ciljeve organizacije.
- Društveni cilj – u svakodnevnim ljudskim odnosima društvene norme i sistemi vrijednosti su veoma važni u ostvarivanju dobre komunikacije.
- Lični cilj – zadovoljenje zaposlenih je najznačajnije za svaku organizaciju, ali nije dovoljno zadovoljiti zaposlene samo u poslovnom smislu, neophodno je pomagati im u ostavrenju njihovih ličnih ciljeva. Samo na taj način može se zadobiti njihovo povjerenje, a zaposleni će biti zadovoljni i motivisani za napredak i lični doprinos organizaciji.
Svaki od navedenih ciljeva bitno utiče na uspješnost organizacije.
Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici: www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na e-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
VRLO BITNO:
Samo za učesnike savjetovanja obezbijeđen je EXTRA popust za smještaj, gdje naši gosti mogu plaćati smještaj u 1/1 sobama po cijeni 112,10 KM i 1/2 soba – 172,10 KM.
U cijene je uključen doručak sa svim uključenim svim trškovima tj boravišna taksa i osiguranje po osobi/noći.
Popusti na masaže i usluge wellness centra do 15% popusta, kao i besplatan parking za sve goste hotela.
Prijavu i rezervaciju izvršiti na recepciji „Garden City Hotel tel.: 036/712 800 ili na e-mail: recepcija@gardencity.ba, sa pozivom na popust dogovoren od strane Agencije APKE Sarajevo sa upravom hotela, troškove smještaja snose učesnici.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo IME I PREZIME
1.__________________________ 3._____________________________
2.__________________________ 4._____________________________
5.__________________________ 6._____________________________
NARUDŽBENICA ZA
Priručnik o uslovima i načinu korištenja e-aukcije i provođenje e-aukcije na Portalu sa CD-om.
- Broj primjeraka koji želite naručiti: _______ (upisati broj)
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.
Dana___________2025. godine Pečat i potpis odgovornog lica