-
nov21
ZAVRŠNO SAVJETOVANJE ZA 2025
OBUKA SLUŽEBANIKA ZA ZAŠTITU LIČNIH PODATAKA
I ODGOVORNIH LICA KROZ OSNOVNE FAZE IMPLEMANTACIJE ZAKONA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKAOBAVEZE KONTROLORA
PRAKTIČNA IZRADA OSNOVNIH MODELA I TO, PRAVILNIKA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA, KODEKSA PONAŠANJA, PROCJENE RIZIKA, POLITIKE PRIVATNOSTI ITD..
21.11.2025. GODINE HOTEL HOLLYWOOD“ – ILIDŽA U SARAJEVU
Zbog velikog intersovanja i sprijčenosti mnogih učesnika da prisustvuju zbog ograničenog broja mjesta, odlučili smo da sa proširenim temama organizujemo završno savjetovanje iz oblasti primjene novog zakona o Zaštiti ličnih podataka za 2025 godinu.
Analgno tome proširili smo teme koje će pomoći oko ispravne primjene kao i izrade OSNOVNIH MODELA I TO, PRAVILNIKA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA, KODEKSA PONAŠANJA, PROCJENE RIZIKA, POLITIKE PRIVATNOSTI ITD..
Novi Zakon o zaštiti ličnih podataka predviđa visoke kazne za nepoštivanje ovog propisa. Uvođenjem usklađenih procedura i dokumentacije, vaše poslovanje ne samo da ispunjava zakonske zahtjeve, već i postavlja temelje za transparentno i odgovorno upravljanje podacima.
PREDAVAČI:
Marijana Sentić, šef Službe direktora Agencije za zaštitu ličnih podataka Bosne i Hercegovine
Prof. dr. Ljubinko Mitrović, nekadašnji ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine;
TEME SAVJETOVANJA:
ZAKONA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA KROZ FAZE
- Pravni okvir zaštite (ukratko)
- Načela obrade
- Prava nositelja podataka
- Kontrolor podataka i obrađivač
- Posebni slučajevi obrade
OBVEZE KONTROLORA PODATAKA (FOKUS)
- Službenik za zaštitu podataka
- Koraci koje su kontrolori dužni poduzeti
- Interni akti
- Tehničke i organizacijske mjere
- Uspostava evidencija
USKLAĐIVANJA POSLOVANJA
- Kodeks ponašanja
- Izvješće o povredi osobnih podataka
- Obavještenje nositelju osobnih podataka o povredi osobnih podataka
- Odluka o imenovanju službenika za zaštitu osobnih podataka,
- Obavještenje o obradi osobnih podataka
- Ugovor između kontrolora i obrađivača
- DPIA
- Politika privatnosti
- Politika kolačića
ZAKONITOST SNIMANJU I PRAĆENJA PUTEM VIDEONADZORA – ODLUKA O VIDEONADZORU, ŠTA MORA DA SADRŽI ITD..
ZAKONITOST OBRADE
- Ako je nositelj podataka dao suglasnost za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha;
- Ako je obrada neophodna radi izvršenja ugovora u kojem je nositelj podataka ugovorna strana ili radi preduzimanja radnji na zahtjev nositelja podataka prije zaključenja ugovora
- Ako je obrada neophodna radi poštovanja pravnih obveza kontrolora podataka
- Ako je obrada neophodna za izvršenje zadatka koji se obavlja u javnom interesu ili u okviru izvršavanja službenih ovlaštenja kontrolora podataka
- Ako je obrada neophodna zbog legitimnih interesa kontrolora podataka ili treće strane,
SAGLASNOST
- Obrada posebnih kategorija osobnih podataka
- Posebni slučajevi obrade (obrada u novinarske svrhe, obrada JMB, videonadzor i dr.) sa primjerima iz prakse
- Prava nositelja podataka (Transparentna informacija, komunikacija i način ostvarivanja prava nositelja osobnih podataka, pravo nositelja podataka na pristup osobnom podatku, pravo na ispravku, pravo na brisanje, pravo na ograničenje obrade, pravo na prigovor, ograničenje prava posebnim zakonom)
OBAVEZE KONTROLORA PODATAKA
- Institucionalni okvir zaštite osobnih podataka,
- Pravna sredstva odgovornost i kazne (noviteti)
- Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata;
- Mapiranje podataka, tj. analiza svih ličnih podataka koji se obrađuju u vašoj organizaciji.
- Pravilnik o zaštiti ličnih podataka (ili Kodeks o zaštiti ličnih podataka)– osnovni dokument koji definiše interne procedure i principe obrade podataka.
- Odluka o imenovanju službenika za zaštitu podataka– dokument kojim se imenuje osoba odgovorna za nadzor i provođenje politika zaštite podataka.
- Obavještenje o obradi ličnih podataka– transparentno informisanje svih ispitanika o načinu i svrsi obrade njihovih podataka.
- Saglasnost za obradu ličnih podataka– izjava koju ispitanici potpisuju kako bi dali valjanu saglasnost za obradu njihovih podataka.
- Ugovor između kontrolora i obrađivača– definiše prava i obaveze svih strana uključenih u obradu podataka.
- Interne procedure povodom zaštite ličnih podataka– propisi koji regulišu načine rukovanja, pristupa i zaštite podataka unutar organizacije.
- Procjena uticaja rizika (DPIA)– analiza potencijalnih rizika obrade podataka i mjera za njihovo ublažavanje.
- Politika privatnosti– dokument koji informiše korisnike o načinu prikupljanja, korištenja i zaštite njihovih podataka.
- Politika kolačića – obavještenje korisnicima o vrstama kolačića koje web stranica koristi, njihovoj svrsi i opcijama za upravljanje postavkama.
IMPLEMENTACIJA U VAŠE POSLOVANJE IZRADA I DONOŠENJE PRAVILNIKA I DRUGIH AKATA
- Nakon što je dokumentacija pripremljena, sljedeći korak je njena primjena u svakodnevnom poslovanju.
- Uvođenje preciznih procedura za pribavljanje, obradu i čuvanje podataka u skladu sa zakonom.
- Implementaciju sigurnosnih mjera za zaštitu podataka, uključujući tehničke i organizacione kontrole.
- Postavljanje jasnih pravila za razmjenu podataka s trećim stranama i definiranje odgovornosti svih učesnika u procesu obrade podataka.
EDUKACIJA ZAPOSLENIH:
- Razumijevanje ključnih instituta zaštite ličnih podataka.
- Postupke za sigurno rukovanje podacima i prevenciju povreda podataka.
- Evidencija o obradi ličnih podataka;
- Postupanje u slučaju povrede ličnih podataka;
- Službenik za zaštitu ličnih podataka;
- Pravilnik o zaštiti ličnih podataka (šta sadrži izrda modela na samo savjetovanju);
- Prenos ličnih podataka u drugu državu ili međunarodnu organizaciju;
- Akti kontrolora za primjenu novog Zakona o zaštiti ličnih podataka.
POČETAK SAVJETOVANJA: Registracija od 9:00, početak u 9:30 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:
190,00 KM po jednom učesniku;
170,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;
150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA”
KOTIZACIJA UKLJUČUJE: (Radni materijal, Welkom paket, kafe pauze sa osvježenjem, ručak, obezbijeđen parking uz stalan nadzor, wirelessinternet, korištenje saune, bazena i fitnes centra, certifikat o učešću na savjetovanju).
BITNO: Cijeneći veliki interes za seminarom, broj učesnika se morao ograničiti. S tim u vezi, ispred jednog pravnog subjekta moguće je prijaviti maksimalno ŠEST učesnika.
ZAŠTO JE BITNO DA PRISUSTVUJETE ZAVRŠNOM SAVJETOVANJU?!
KOME JE NAMIJENJENO
JAVNOM SEKTORU
- Ministarstvima, upravama i agencijama na državnom, entitetskom, kantonalnom i lokalnom nivou (npr. registri, izdavanje rješenja, vođenje službenih evidencija).
- Opštinama i gradskim upravama (matične knjige, komunalne usluge, izdavanje uvjerenja i dozvola).
- Pravosudnim institucijama (sudovi, tužilaštva, pravobranilaštva: spisi, ročišta, dostave, arhive).
- Organima unutrašnjih poslova i bezbjednosnim službama (prekršaji, krivični predmeti, video-nadzor, evidencije posjeta).
- Poreskim, inspekcijskim i drugim nadzornim organima (kontrole, zapisnici, službene evidencije, razmjena podataka).
- Regulatornim i nezavisnim tijelima (dozvole, nadzor, obrada prijava i predstavki).
- Javnim preduzećima (komunalne usluge, energija, saobraćaj, vode i kanalizacija, groblja i pijace: korisničke baze, naplata, reklamacije).
- Zdravstvenim ustanovama (domovi zdravlja, bolnice, klinički centri, zavodi: kartoni, uputnice, liste čekanja, laboratorijski nalazi).
- Obrazovnim ustanovama (vrtići, osnovne i srednje škole, fakulteti i univerziteti: upisi, dnevnici, ispiti, stipendije, smještaj u domovima).
- Socijalnoj i dječijoj zaštiti (centri za socijalni rad, hraniteljstvo, naknade, evidencije korisnika).
- Službama zapošljavanja (evidencije nezaposlenih, programi podrške, isplate).
- Javnim kulturnim i sportskim ustanovama (biblioteke, muzeji, sportski centri: članarine, karte, video-nadzor).
- Javnim nabavkama i komisijama (ponuđači, zapisnici, objave).
- Arhivima i dokumentacionim centrima (preuzimanje, čuvanje i izdavanje građe).
PRIVATNOM SEKTORU
- Bankama, mikrokreditnim i drugim finansijskim organizacijama (računi, krediti, procjene rizika, naplata potraživanja).
- Osiguravajućim društvima i posrednicima (polise, odštetni zahtjevi, vještačenja).
- Telekomunikacionim, internet i IT kompanijama (ugovori, korisnički nalozi, zapisi o pristupu, podrška korisnicima).
- Zdravstvenim i para-zdravstvenim subjektima (privatne klinike, apoteke, laboratorije, poliklinike, stomatološke ordinacije).
- Trgovini i uslugama (maloprodaja/veleprodaja, lanci marketa, servisi: programi lojalnosti, kartice, reklamacije, video-nadzor).
- E-trgovini i onlajn platformama (naručivanje, dostava, plaćanje, korisnički profili, kolačići).
- Ugostiteljstvu i turizmu (hoteli, hosteli, apartmani, turističke agencije: prijava gostiju, rezervacije, naplata).
- Transportu i logistici (pošiljke, praćenje isporuke, evidencije vozača i vožnji, GPS sistemi).
- Proizvodnim preduzećima (HR evidencije, kontrola pristupa, zaštita na radu, video-nadzor).
- Marketingu i istraživanjima tržišta (kampanje, bilteni, baze klijenata, profilisanje u okviru propisa).
- Advokatskim i notarima, izvršiteljima i medijatorima (predmeti stranaka, punomoći, ročišta, povjerljiva dokumenta).
- Knjigovodstvenim i konsultantskim servisima (obračun plata, ugovori, poreske prijave).
- Agencijama za zapošljavanje i ljudske resurse (konkursi, testiranja, biografije, posredovanje).
- Edukativnim i trening centrima (prijave polaznika, certifikati, snimanja predavanja).
- Sportsko-rekreativnim i fitnes centrima (članarine, zdravstveni upitnici, evidencija ulazaka).
- Privatnim školama, vrtićima i centrima za strane jezike (upisi, školarine, roditeljska komunikacija).
- Kompanijama koje koriste video-nadzor i kontrolu pristupa (prodajni objekti, skladišta, parkirališta, poslovne zgrade).
- Subjektima koji prikupljaju podatke kroz ugovore, prijave, aplikacije, članstva i nagradne igre (forme, mobilne aplikacije, kartice pogodnosti).
- Medijima i izdavaštvu (pretplate, komentari čitalaca, konkursi, snimanja događaja).
- Nevladinim i udruženjima građana (članarine, donatori, volonteri, prijave na projekte).
Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije uz napomenu da budžetski korisnici, kao i korisnici iz javnog i realnog sektora, svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
VRLO BITNO:
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo IME I PREZIME
1.__________________________ 3._____________________________
2.__________________________ 4._____________________________
5.__________________________ 6._____________________________
Dana___________ 2025. godine Pečat i potpis odgovornog lica

