-
nov21
MJERENJE RADNOG UČINKA I ODREĐIVANJE VISINE PLATE RADNIKA U JAVNIM USTANOVAMA, JAVNIM PREDUZEĆIMA, AGENCIJAMA ITD
POSTUPAK OCJENJIVANJA RADNOG UČINKA KOD DRŽAVNIH SLUŽBENIKA
21.11.2025. GODINE HOTEL HOLLYWOOD“ – ILIDŽA U SARAJEVU
Obuka se fokusira na razumijevanje i primjenu savremenih modela mjerenja radnog učinka zaposlenih u javnom sektoru, kao i na povezanost učinka s politikom plata i sistemom nagrađivanja.
Poseban naglasak stavlja se na izazove koji proizlaze iz:- povećanja minimalne plate na 1000 KM,
- nizak stepen dekompresije visine plata
- tradicionalnog pristupa u kojem se učinak rijetko mjeri objektivno,
- neadekvatnog sistema određivanja visine plate koji ne odražava stvarni doprinos zaposlenih.
Polaznici će kroz primjere iz prakse, alate i metode naučiti kako razviti sistem koji nagrađuje radni doprinos, motiviše zaposlene i doprinosi većoj efikasnosti i odgovornosti javne uprave.
Razlog za organizovanje obuke:
U javnom sektoru Bosne i Hrecegovine kao i Federacije BiH visina plate često se ne zasniva na rezultatima rada, nego na formalnim kriterijima (zvanje, staž, pozicija u sistematizaciji).
Takav pristup:- demotiviše zaposlene,
- onemogućava prepoznavanje i nagrađivanje kvalitetnog rada,
- otežava upravljanje promjenama i unapređenje organizacijske kulture.
Uvođenje minimalne plate od 1000 KM dodatno pojačava potrebu da se:
- uspostavi pravedan i održiv sistem diferencijacije plata (interna pravednost)
- učinak mjeri po jasnim, objektivnim i mjerljivim kriterijima (kaskadiranje ciljeva u opise radnih mjesta i KPI)
- javni sektor prilagodi savremenim HRM praksama i povećanoj fiskalnoj odgovornosti.
Ova obuka pomaže institucijama da uspostave transparentne i motivacione modele nagrađivanja, u skladu s principima efikasnosti, odgovornosti i pravičnosti.
Ciljevi obuke:
Opći cilj:
Osnažiti učesnike da razumiju i primjenjuju principe mjerenja radnog učinka i pravičnog određivanja plata u javnom sektoru, u skladu sa savremenim HRM praksama i propisima.
Specifični ciljevi:
- Razumjeti značaj i svrhu sistema mjerenja radnog učinka.
- Upoznati osnovne modele i kriterije za ocjenjivanje zaposlenih (pretvaranje godišnjih ciljeva u aktivnosti i zadatke po BSC pristupu)
- Razumjeti vezu između učinka, motivacije i plata.
- Prepoznati izazove i ograničenja tradicionalnog sistema plata u javnom sektoru.
- Naučiti kako razviti transparentan i održiv sistem nagrađivanja koji stimuliše radne rezultate.
- Primijeniti praktične alate za procjenu i diferencijaciju plata na osnovu radnog doprinosa.
Metode rada:
- Interaktivna prezentacija i diskusija
- Analiza slučajeva iz prakse (domaćih i međunarodnih primjera)
- Grupni rad i simulacija procesa ocjenjivanja učinka
- Radionica: izrada jednostavnog modela mjerenja učinka za konkretno radno mjesto
- Test i refleksija o stečenim znanjima
Očekivani rezultati obuke:
Po završetku obuke, učesnici će:
- razumjeti ključne koncepte i metode mjerenja učinka,
- znati prepoznati slabosti postojećeg sistema plata,
- moći primijeniti osnovne alate za objektivno ocjenjivanje radnika,
- Izraditi kvalitetno Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta
- biti sposobni da predlože model povezanosti plata s radnim učinkom u svojoj instituciji,
- razviti svijest o važnosti pravičnog i transparentnog sistema nagrađivanja u javnom sektoru.
ULOGA I ZNAČAJ USPOSTAVLJANJA RADNIH CILJEVA KAO OSNOVE U POSTUPKU OCJENJIVANJA
- Značaj procjene radnih ciljeva/učinka u državnoj službi,
- Planiranje radnog cilja/učinka,
- Realizacija i praćenje ciljeva/učinka,
- Ocjena radnog cilja/učinka,
- Postupak i svrha ocjenjivanja,
- Period ocjenjivanja i izuzeci od ocjenjivanja,
- Osnovni kriteriji ocjenjivanja,
- Pomoćni kriteriji ocjenjivanja,
- Dužnosti direktno nadređenog u periodu za ocjenjivanje,
- Vrste ocjena i način utvrđivanja ocjena,
- Obavještavanje i vođenje razgovora sa državnim službenikom,
- Potpisivanje izvјeštaja za ocjenjivanje,
- Nesaglasnost sa predloženom ocjenom,
- Uručenje ocjene,
- Negativna ocjena-uticaj na status državnog službenika, iskustva inspekcije,
- ZAKLJUČIVANJE I PRESTANAK UGOVORA U RADNO-PRAVNIM ODNOSIMA;
PREDAVAČI:
- dr Đevad Šašić, dugogodišnji certificirani trener Agencije za državnu službu BiH, Agencije za državnu službu F BiH, Saveza općina i gradova i konsultant na izradi Strategija i Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji.
- Emir Mehmedović – glavni upravni inspektor u Ministarstvu pravde Bosne i Hercegovine;
POČETAK SAVJETOVANJA: Registracija od 9:00, početak u 9:30 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:
190,00 KM po jednom učesniku;
170,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;
150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA”
KOTIZACIJA UKLJUČUJE: (Radni materijal, Welkom paket, kafe pauze sa osvježenjem, ručak, obezbijeđen parking uz stalan nadzor, wirelessinternet, korištenje saune, bazena i fitnes centra, certifikat o učešću na savjetovanju).
BITNO: Cijeneći veliki interes za seminarom, broj učesnika se morao ograničiti. S tim u vezi, ispred jednog pravnog subjekta moguće je prijaviti maksimalno ŠEST učesnika.
ZAŠTO JE BITNO DA PRISUSTVUJETE ZAVRŠNOM SAVJETOVANJU?!
KOME JE NAMIJENJENO
JAVNOM SEKTORU
- Ministarstvima, upravama i agencijama na državnom, entitetskom, kantonalnom i lokalnom nivou (npr. registri, izdavanje rješenja, vođenje službenih evidencija).
- Opštinama i gradskim upravama (matične knjige, komunalne usluge, izdavanje uvjerenja i dozvola).
- Pravosudnim institucijama (sudovi, tužilaštva, pravobranilaštva: spisi, ročišta, dostave, arhive).
- Organima unutrašnjih poslova i bezbjednosnim službama (prekršaji, krivični predmeti, video-nadzor, evidencije posjeta).
- Poreskim, inspekcijskim i drugim nadzornim organima (kontrole, zapisnici, službene evidencije, razmjena podataka).
- Regulatornim i nezavisnim tijelima (dozvole, nadzor, obrada prijava i predstavki).
- Javnim preduzećima (komunalne usluge, energija, saobraćaj, vode i kanalizacija, groblja i pijace: korisničke baze, naplata, reklamacije).
- Zdravstvenim ustanovama (domovi zdravlja, bolnice, klinički centri, zavodi: kartoni, uputnice, liste čekanja, laboratorijski nalazi).
- Obrazovnim ustanovama (vrtići, osnovne i srednje škole, fakulteti i univerziteti: upisi, dnevnici, ispiti, stipendije, smještaj u domovima).
- Socijalnoj i dječijoj zaštiti (centri za socijalni rad, hraniteljstvo, naknade, evidencije korisnika).
- Službama zapošljavanja (evidencije nezaposlenih, programi podrške, isplate).
- Javnim kulturnim i sportskim ustanovama (biblioteke, muzeji, sportski centri: članarine, karte, video-nadzor).
- Arhivima i dokumentacionim centrima (preuzimanje, čuvanje i izdavanje građe).
PRIVATNOM SEKTORU
- Bankama, mikrokreditnim i drugim finansijskim organizacijama (računi, krediti, procjene rizika, naplata potraživanja).
- Osiguravajućim društvima i posrednicima (polise, odštetni zahtjevi, vještačenja).
- Telekomunikacionim, internet i IT kompanijama (ugovori, korisnički nalozi, zapisi o pristupu, podrška korisnicima).
- Zdravstvenim i para-zdravstvenim subjektima (privatne klinike, apoteke, laboratorije, poliklinike, stomatološke ordinacije).
- Trgovini i uslugama (maloprodaja/veleprodaja, lanci marketa, servisi: programi lojalnosti, kartice, reklamacije, video-nadzor).
- E-trgovini i onlajn platformama (naručivanje, dostava, plaćanje, korisnički profili, kolačići).
- Ugostiteljstvu i turizmu (hoteli, hosteli, apartmani, turističke agencije: prijava gostiju, rezervacije, naplata).
- Transportu i logistici (pošiljke, praćenje isporuke, evidencije vozača i vožnji, GPS sistemi).
- Proizvodnim preduzećima (HR evidencije, kontrola pristupa, zaštita na radu, video-nadzor).
- Marketingu i istraživanjima tržišta (kampanje, bilteni, baze klijenata, profilisanje u okviru propisa).
- Advokatskim i notarima, izvršiteljima i medijatorima (predmeti stranaka, punomoći, ročišta, povjerljiva dokumenta).
- Knjigovodstvenim i konsultantskim servisima (obračun plata, ugovori, poreske prijave).
- Agencijama za zapošljavanje i ljudske resurse (konkursi, testiranja, biografije, posredovanje).
- Edukativnim i trening centrima (prijave polaznika, certifikati, snimanja predavanja).
- Sportsko-rekreativnim i fitnes centrima (članarine, zdravstveni upitnici, evidencija ulazaka).
- Privatnim školama, vrtićima i centrima za strane jezike (upisi, školarine, roditeljska komunikacija).
- Kompanijama koje koriste video-nadzor i kontrolu pristupa (prodajni objekti, skladišta, parkirališta, poslovne zgrade).
- Subjektima koji prikupljaju podatke kroz ugovore, prijave, aplikacije, članstva i nagradne igre (forme, mobilne aplikacije, kartice pogodnosti).
- Medijima i izdavaštvu (pretplate, komentari čitalaca, konkursi, snimanja događaja).
- Nevladinim i udruženjima građana (članarine, donatori, volonteri, prijave na projekte).
Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije uz napomenu da budžetski korisnici, kao i korisnici iz javnog i realnog sektora, svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
VRLO BITNO:
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo IME I PREZIME
1.__________________________ 3._____________________________
2.__________________________ 4._____________________________
5.__________________________ 6._____________________________
Dana___________ 2025. godine Pečat i potpis odgovornog lica

