-
mar25
VI PITATE MI ODGOVARAMO
IMPLEMENTACIJA ZAKONA O ZAŠTITI NA RADU
(primjena u praksi)
INSPEKCIJSKI NADZOR
KAZNENE ODREDBE
DONOŠENJE PRAVILNIKA (koji su, u kojoj su fazi donošenja, šta je istim propisano itd)
25 MART 2021. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – SARAJEVO
Svrha zaštite zdravlja radnika na radu je sprečavanje ozljeda na radu, profesionalnih bolesti, drugih bolesti nastalih u uskoj vezi s radom, te cjelokupno unapređivanje sigurnosti i zaštite zdravlja radnika i osoba na radu. Nepoduzimanje preventivnih mjera i neprovođenje adekvatne zaštite na radu bez sumnje će dovesti do neželjenih posljedica prvenstveno u vidu narušavanja kako zdravstvenog stuba kompanije, tako i finansijske stabilnosti na sam opstanak svake kompanije, posebno manjih kompanija jer troškovi koji mogu nastati radi ozljeda i povreda na radu, i inspekcijskih kazni nadmašuju svako ulaganje u prevenciju i sigurnost na radu.
Primjena Zakona o zaštiti na radu, („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20), samim tim implementacija za njegovo kvalitetno provođenje ogleda se u preventivnom djelovanju poslodavaca u vidu sprječavanja nastanka povreda na radu, profesionalnih bolesti, kao i drugih bolesti koje su nastale u uskoj vezi s radom.
Obzirom da svakodnevno pristižu upiti povodom gore navedene problematike Agencija za pravni konsalting i edukaciju (APKE) Sarajevo, shodno Vašim potrebama odlučila je da organizuje veliko interaktivno savjetovanje i preduzme sve neophodne korake za rješavanje Vaših problema u praksi.
Svrha i cilj ovog savjetovanja je da koz pitanja i odgovore iz svakodnevnice učesnika, ukaže na značaj jednog od važnijih principa na kojima se zasniva predloženi zakon, (prevencija – princip procjene rizika) kao i efekti i dileme koji se vide u praktičnoj primjeni.
Predavači koji vrše nadzor nad primjenom i svakodnevno primjenjuju navedeni zakon (federalni inspektora rada, stručnjak za zaštitu na radu će na vaša pitanja davati odgovore.
CILJNA SKUPINA:
Savjetovanje je namijenjeno: Pravnicima, direktorima, menadžerima sigurnosti i zaštite na radu, predstavnicima radnika/sindikata, stručnjacima zaštite na radu, radnicima ovlaštenih organizacija za zaštitu na radu, i svima onima koji su zaduženi za sigurnost i zaštitu zdravlja radnika unutar kompanija ili djelatnosti koju obavljaju.
PREDAVAČI:
- Ševal Smajić – Federalni inspektor rada za oblast zaštite na radu;
- Zuhdija Mahmutović – ing.zaštite na radu, Udruženje za zaštitu na radu;
TEME SAVJETOVANJA:
- PRIMJENA ZAKONA O RADU SA ASPEKTA OBAVEZA RADNIKA I POSLODAVCA
- PRAVA I OBAVEZE POSLODAVACA PRI ORGANIZACIJI PROVOĐENJA SIGURNOSTI I ZAŠTITE ZDRAVLJA NA RADU
- NAČIN UTVRĐIVANJA ZDRAVSTVENOG STANJA RADNIKA KOJI RADE NA POSLOVIMA SA POVEĆANIM RIZIKOM I DRUGIH RADNIKA
- UPOTREBA I PRIMJENA STARIH PRAVILNIKA DO DONOŠENJA NOVIH PROVEDBENIH PROPISA
- DIREKTIVE VIJEĆA EVROPSKE UNIJE
-
- načelo prevencije,
- načelo odgovornosti poslodavca za sigurnost i zaštitu na radu,
- načelo obavezne primjene propisanih mjera,
- POVJERENIK ZA ZAŠTITU NA RADU
- Postupak kod poslodavca koji zapošljava 30 ili više radnika;
- Način imenovanja, prava i dužnosti, mandat i razrješenje;
- Radno vrijeme povjerenika za zaštitu na radu, i način utvrđivanja istog;
- Stručna sprema, radno iskustvo i osposobljavanje;
- Izbora više povjerenika za izdvojena radna mjesta na više lokacija.
- OBAVEZA PRIMJENE PROPISANIH MJERA ZAŠTITE NA RADU – ISPRAVE, DOZVOLE, ELABORAT
- IZRADA INTERNOG AKTA O ZAŠTITI NA RADU – KONSULTACIJE SA POVJERENIKOM ZAŠTITE NA RADU;
- Akt o procjeni rizika – način procjene rizika;
- PROCJENA RIZIKA I UPRAVLJANJE RIZICIMA NA RADNOM MJESTU
- Izrada upustva procjene rizika;
- Ko može provoditi procjenu rizika na radnom mjestu;
- Koje se metode i pristupi koriste pri procjeni rizika;
- Koji su najčešči problemi i greške u procjeni rizika na radnom mjestu;
- Postupanje u slučaju neposredne opasnosti po život i zdravlje radnika;
- Rizici pri radu sa opasnim materijama, zaštita radnika izloženih opasnim materijama na radu;
- Rizici pri radu sa oštrim predmetima;
- Rizici pri radu sa biološkim agensima;
- Psihosocijalni rizici;
- Zdravstveni uvjeti radnika u vidu osiguranja pristupa na radnom mjestu sa povećanim rizikom;
- Utvrđivanje zdravstvenog stanja za radna mjesta sa povećanim rizikom;
- Poslovi na kojima se provodi mjera skraćivanja radnog vremena;
- Posebna sigurnost i zaštita zdravlja na radu i zabrana rada grupa posebno osjetljivih na rizike na određenim poslovima;
- Posebno osiguranje za radnike koji obavljaju poslove sa povećanim rizikom;
- Organizovanje poslova zaštite na radu i ovlaštene organizacije
- Kada poslodavac angažuje ovlaštenu organizaciju za zaštitu na radu;
- Ko kontroliše rad ovlaštene organizacije;
- Kako poslodavac obavlja poslove zaštite na radu kada ima do 30 radnika;
- Kako poslodavac obavlja poslove zaštite na radu kada ima preko 30 radnika;
- RADNIK ZA ZAŠTITU NA RADU
- ORGANIZOVANJE PRVE POMOĆI, PROTIVPOŽARNE ZAŠTITE, EVAKUACIJE RADNIKA I OBAVEZE U SLUČAJU OZBILJNE I NEPOSREDNE OPASNOSTI
- ORGANIZOVANJE ZDRAVSTVENOG NADZORA
- VOĐENJE EVIDENCIJA OD STRANE POSLODAVCA
- OVLAŠTENE ORGANIZACIJE ZA ZAŠTITU NA RADU
- INSPEKCIJSKI NADZOR
- Organi nadležni za vršenje inspekcijskog nadzora;
- Postupanje u slučaju kada se utvrdi povreda propisa iz oblasti sigurnosti i zaštite zdravlja na radu;
- Postupanje inspektora kod smrtnog slučaja ili nesreće koja je zadesila jednog ili više radnika;
- Postupanje inspektora kod neposredne opasnosti radnika;
- Pravo na žalbu;
- KAZNENE ODREDBE
- Usporedba visina kazni po starom i novom zakonu (vrlo bitno)
POČETAK SAVJETOVANJA: 9:30 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE SA UKLJUČENIM PDV-om.
185,00 KM po jednom učesniku;
175,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;
130,00 KM po osobi za pretplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA”
KOTIZACIJA UKLJUČUJE:
(Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).
Napomena:
Broj učesnika je ograničen i prilagođen preporukama kriznog štaba. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati seminaru uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili na e-mail: info@apke.ba.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC
(NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo: IME I PREZIME
1._______________________________________ 3.______________________________
2._______________________________________ 4.______________________________
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.
Dana___________ 2021. godine Pečat i potpis odgovornog lica
PLAN I PROGRAM
Svrha obuke : Procjenjivanje svih faktora u procesu rada koji mogu uzrokovati nastanak povreda na radu, profesionalnih oboljenja, ili bilo koje drugo oštečenje zdravlja, odnosno načina sprečavanja, otklanjanja ili smanjenja ovog rizika;
Učesnici: Pravnicima, menadžerima sigurnosti i zaštite na radu, predstavnicima radnika/sindikata, stručnjacima zaštite na radu, radnicima ovlaštenih organizacija za zaštitu na radu, i svima onima koji su zaduženi za sigurnost i zaštitu zdravlja radnika unutar kompanija.
Organizator: APKE – Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo Izvođači: Interni i eksterni treneri Agencije Mjesto održavanja: Hotel „HOLLYWOOD“ ILIDŽA – SARAJEVO Datum održavanja: 25. MART 2021. godine DNEVNI RED OBUKE
početak 9:30 h
VRIJEME: GLAVNI SADRŽAJI: 9:00 -9:30 DOLAZAK I REGISTRACIJA UČESNIKA; 9:30- 11:00 PRVI BLOK NASTAVE: – Pozdravne riječi i uvodni dio seminara
– Tema po pozivu – interni trener Agencije
11:00-11:30 PAUZA UZ KAFU I OSVJEŽENJE 11:30-12:50 DRUGI BLOK NASTAVE: – Tema po pozivu – eksterni trener Agencije
12:50-14:00 DUŽA PAUZA – RUČAK 14:00-15:30 TREĆI BLOK NASTAVE: – Tema po pozivu – eksterni trener Agencije
– Značaj pojedinačnih tema (diskusije sa učasnicima, pitanja i odgovori trenera
15:30- 15:45 PAUZA UZ KAFU I OSVJEŽENJE 15:45 – Sumiranje postignutih rezultata – ZAKLJUČCI