-
jul09
ZAKON O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA
I ZAKON O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA
(uloga i značaj, principi, suprostavljene norme) veza Zakona o slobodi pristupu informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka, Zakonom o zaštiti tajnih podatka i Zakona o javnim nabavkama
9. JULI 2020. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – ILIDŽA
Pravo na pristup informacijama predstavlja vrlo važan institut sa aspekta načela transparentnosti i Ustavom zajamčenog prava na pristup informacijama. Navedeno područje uređeno je zakonima o slobodi pristupa informacijama koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti. Dakle, obveznici primjene zakona su tijela javne vlasti, koja pravilnom primjenom navedenog zakona omogućuju zainteresiranoj javnosti uvid u svoj način rada i tako im omogućuju dostupnost informacija koje posjeduju, čime se „ulijeva“ povjerenje građana u sistem javne vlasti.
Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenog Zakona, bilo u tijelima javne vlasti ili pak od strane zainteresiranih podnositelja zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija. Cilj savjetovanje je dakle, tumačenje odredbi zakona o slobodi pristupa informacijama i ostalih srodnih propisa kao što su zakoni o zaštiti ličnih podataka u Bosni i Hercegovini, a sve kroz interakciju s polaznicima.
CILJNA SKUPINA:
Savjetovanje je namijenjeno: rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicima i namještenicima organa uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika, kao i svima onim koje interesuje navedena tematika.
Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasne osnovna načela koja se ogledaju kroz krajnji cilj propisa (uloga i značaj, principi, suprostavljene norme navedenih propisa, lex specijalis propisi o uvidu u dokumentaciju itd).
Također, će se od predstavnika nadležnih organa dati uputa i način otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl., usklade sa odredbama važećih zakona iz navedenih oblasti uz jasno isticanje granica kršenja normi.
PREDAVAČI:
Prof. dr. Ljubinko Mitrović, Ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine;
Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Certificirani trener Agencije za javne nabavke BiH, stručnjak iz oblasti javnih nabavki za obavljanje revizije procesa javnih nabavki u organima Federacije BiH ispred Ureda za reviziju institucija Federacije BiH.
TEME SAVJETOVANJA:
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – NOVINARA
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – VLADINIH I NEVLADINIH ORGANIZACIJA
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – PRAVNIH I FIZIČKIH LICA
PRAVNA LEGISLATIVA O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA U BiH
Obveza organa uprave u odnosu na pravo na pristup informacijama
- Osnovna načela prava na pristup informacijama;
- Obveze tijela javne vlasti;
- Objavljivanje dokumenata – savjetovanje s javnošću;
- Javnost rada;
- Službenik za informiranje;
Ograničenja prava na pristup informacijama
- Obveze i mogućnosti ograničenja prava na pristup informacijama;
- Test razmjernosti i javnog interesa;
- Ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija;
- Rokovi;
- Rješavanje o zahtjevu;
- Primjeri iz prakse;
Nadzor nad provedbom zakona o slobodi pristupa informacijama
- Žalbeni postupak;
- lice za informisanje;
- Inspekcijski nadzor nad provedbom zakona;
- Naknada troška prava na pristup informacijama;
- Prekršajne odredbe;
- Primjeri iz prakse;
Veza Zakona o pravu na pristup informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka, Zakonom o zaštititajnih podatka i Zakona o javnim nabavkama
- Osnovna obilježja Zakona o zaštiti ličnih podatka, Zakona o tajnosti podatka, Zakona o zaštiti tajnosti podataka;
- Dodatna ograničenja pristupu informacijama prema navedenim zakonima (kada odobriti pristup informacijama odnosno uvid u spise a kada ne);
- Primjeri iz prakse;
PRAVNA LEGISLATIVA O ZAŠTITI LIČNIH/OSOBNIH PODATAKA U BiH
- Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
- Različiti osnovi za zakonitu obradu podataka;
- Obrada i postupanje sa dokumentacijom koja sadrži lične podatke radnika (matična evidencija radnika, personalni dosijei i elektonska personalna evidencija);
- Obrada i postupanja sa podacima klijenata;
- Postupak ustupanja podataka drugim subjektima;
- Prenos podataka u inostranstvo;
- Obavezne odredbe Pravilnika o zaštiti ličnih podataka;
- Obavezne odredbe Plana sigurnosti (normativnog akta) o zaštiti ličnih podataka;
- Praktičan rad: Izrada plana sigurnosti o zaštiti ličnih podataka;
- Registracija evidencija koje sadrže lične podatke;
- Evidencija o zaposlenima;
- Evidencija o plaćama;
- Evidencija o video nadzoru;
- Praktičan rad: Primjeri uspostavljanja i vođenja evidencije o zaposlenima (svi kontrolori) i evidencije klijenata (privredna društva);
- Prekršajne odredbe Zakona o zaštiti ličnih podataka;
POČETAK SAVJETOVANJA: 9:30 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE SA UKLJUČENIM PDV-om.
160,00 KM po jednom učesniku;
145,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;
130,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA”
KOTIZACIJA UKLJUČUJE:
(Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).
Pored navednog za sve učesnike savjetovanja obezbijeđeni su bez dodatne naknade (besplatno) elektronski modeli svih akata neophodnih za postupke sa savjetovanja kao i primjeri sudskih presuda.
Samo za učesnike savjetovanja obezbijeđen je EXTRA popust za smještaj, gdje naši gosti mogu plaćati smještaj u 1/1 sobama po cijeni od 68,00 KM (usluga je noćenje sa doručkom, uz besplatno korištenje bazena, saune i fitnesa).
Cijena dvokrevetne sobe iznosi 106,00 KM. Popusti na masaže i usluge wellness centra do 20% popusta, kao i besplatan parking za sve goste hotela.Prijavu i rezervaciju izvršiti na recepciji „Hollywood“–lidža tel.: 033/773-100 ili na e-mail: info@hotel-hollywood.ba, sa pozivom na popust dogovoren od strane Agencije APKE Sarajevo sa upravom hotela, troškove smještaja snose učesnici.
Za učesnike savjetovanja bit će osigurane sve potrebne mjere za sigurnu organizaciju u skaldu sa preporukama nadležnih organa.
NAPOMENA:
Pozivamo vas na rezervaciju što prije slanjem prijavnog obrasca, uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja, ali uz obaveznu prijavu!
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba, Broj učesnika je ograničen.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici: www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na e-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo IME I PREZIME:
1._______________________________________ 3.______________________________
2._______________________________________ 4.______________________________
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.
Dana___________ 2020. godine Pečat i potpis odgovornog lica
PLAN I PROGRAM
Svrha obuke : ZAKONI O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA I ZAKONI O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA Učesnici: Državni službenici organa uprave Bosne i Hercegovine, namještenici organa uprave svih nivoa vlasti kao i lica koja rade na navednim poslovima u pravnim licima Organizator: APKE – Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo Izvođači: Interni i eksterni treneri Agencije Mjesto održavanja: Hotel „HOLLYWOOD“ SARAJEVO-ILIDŽA Datum održavanja: 9. JULI 2020. godine SARAJEVO-ILIDŽA DNEVNI RED OBUKE
početak 9:30 h
VRIJEME: GLAVNI SADRŽAJI: 9:00 -9:30 DOLAZAK I REGISTRACIJA UČESNIKA; 9:30- 11:00 PRVI BLOK NASTAVE:
– Pozdravne riječi i uvodni dio seminara
– Tema po pozivu – interni trener Agencije11:00-11:30 PAUZA UZ KAFU I OSVJEŽENJE 11:30-12:50 DRUGI BLOK NASTAVE:
Tema po pozivu – eksterni trener Agencije12:50-14:00 DUŽA PAUZA – RUČAK 14:00-15:30 TREĆI BLOK NASTAVE:
– Tema po pozivu – eksterni trener Agencije
– Značaj pojedinačnih tema (diskusije sa učasnicima, pitanja i odgovori trenera15:30- 15:45 PAUZA UZ KAFU I OSVJEŽENJE 15:45 – Sumiranje postignutih rezultata – ZAKLJUČCI