• apr
    26

    Time: 9:00

    Location: 26. APRIL 2019. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – ILIDŽA

    26. APRIL 2019. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – ILIDŽA

     

    Pravo na pristup informacijama predstavlja vrlo važan institut sa aspekta načela transparentnosti i Ustavom zajamčenog prava na pristup informacijama. Navedeno područje uređeno je zakonima o slobodi pristupa informacijama koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti. Dakle, obveznici primjene zakona su tijela javne vlasti, koja pravilnom primjenom navedenog zakona omogućuju zainteresiranoj javnosti uvid u svoj način rada i tako im omogućuju dostupnost informacija koje posjeduju, čime se „ulijeva“ povjerenje građana u sistem javne vlasti.  

    Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenog Zakona, bilo u tijelima javne vlasti ili pak od strane zainteresiranih podnositelja zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija. Cilj savjetovanje je dakle, tumačenje odredbi zakona o slobodi pristupa informacijama i ostalih srodnih propisa kao što su zakoni o zaštiti ličnih podataka u Bosni i Hercegovini, a sve kroz interakciju s polaznicima.

     

    CILJNA SKUPINA:

    Savjetovanje je namijenjeno: rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicima i namještenicima organa uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika,  kao i svima onim koje interesuje navedena tematika. 

    Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasne osnovna načela koja se ogledaju kroz krajnji cilj propisa (uloga i značaj, principi, suprostavljene norme navedenih propisa, lex specijalis propisi o uvidu u dokumentaciju itd).

    Također, će se od predstavnika nadležnih organa dati uputa i način otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl., usklade sa odredbama važećih zakona iz navedenih oblasti uz jasno isticanje granica kršenja normi.

     

    PREDAVAČI: 

    Prof. dr. Ljubinko Mitrović, Ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine;

    Elvira Dilberović, ministrica, Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke;

    Nedim Mehmedbašić, inspektor rada;

    Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, stručnjak za  disciplinske postupke i medijaciju;

     

    TEME SAVJETOVANJA:

     

    PRAVNA LEGISLATIVA O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA U BiH

    Obveza organa uprave u odnosu na pravo na pristup informacijama

    • Osnovna načela prava na pristup informacijama;
    • Obveze tijela javne vlasti;
    • Objavljivanje dokumenata – savjetovanje s javnošću;
    • Javnost rada;
    • Službenik za informiranje;

    Ograničenja prava na pristup informacijama

    • Obveze i mogućnosti ograničenja prava na pristup informacijama;
    • Test razmjernosti i javnog interesa;
    • Ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija;
    • Rokovi;
    • Rješavanje o zahtjevu;
    • Primjeri iz prakse; 

    Nadzor nad provedbom zakona o slobodi pristupa informacijama

    • Žalbeni postupak;
    • lice za informisanje;
    • Inspekcijski nadzor nad provedbom zakona;
    • Naknada troška prava na pristup informacijama;
    • Prekršajne odredbe;
    • Primjeri iz prakse;

    Veza Zakona o pravu na pristup informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka,

    i Zakonom o zaštiti tajnih podatka

    • Osnovna obilježja Zakona o zaštiti ličnih podatka, Zakona o tajnosti podatka, Zakona o zaštiti tajnosti podataka;
    • Dodatna ograničenja pristupu informacijama prema navedenim zakonima;
    • Primjeri iz prakse;

     

    PRAVNA LEGISLATIVA O ZAŠTITI LIČNIH/OSOBNIH PODATAKA U BiH

    • Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
    • Različiti osnovi za zakonitu obradu podataka;
    • Obrada i postupanje sa dokumentacijom koja sadrži lične podatke radnika (matična evidencija radnika, personalni dosijei i elektonska personalna evidencija);
    • Obrada i postupanja sa podacima klijenata;
    • Postupak ustupanja podataka drugim subjektima;
    • Prenos podataka u inostranstvo;
    • Obavezne odredbe Pravilnika o zaštiti ličnih podataka;
    • Obavezne odredbe Plana sigurnosti (normativnog akta) o zaštiti ličnih podataka;
    • Praktičan rad: Izrada plana sigurnosti o zaštiti ličnih podataka;
    • Registracija evidencija koje sadrže lične podatke;
    • Evidencija o zaposlenima;
    • Evidencija o plaćama;
    • Evidencija o video nadzoru
    • Praktičan rad: Primjeri uspostavljanja i vođenja evidencije o zaposlenima (svi kontrolori) i evidencije klijenata (privredna društva);
    • Prekršajne odredbe Zakona o zaštiti ličnih podataka;

     

    INSPEKCIJSKI NADZOR I ZAŠTITA LIČNIH PODATAKA

    • Zaštita ličnih podataka u vršenju inspektorskih ovlaštenja;
    • Utvrđivanje identiteta subjekta i drugih lica od značaja za inspekcijski nadzor;
    • Pregled, fotografisanje i snimanje osoba, poslovnih i drugih prostorija, objekata, procesa rada i proizvodnje i sl.;
    • Saslušanje stranaka, svjedoka i drugih lica čija je izjava od značaja za utvrđivanje činjenica u vršenju inspekcijskog nadzora;
    • Blagovremeno dostavljanje traženih podataka i dokumentacije i odazivanje pozivu, za lični dolazak subjekta nadzora u prostorije inspekcijskog organa radi davanja podataka u vezi sa inspekcijskim nadzorom;
    • Postupanje sa ličnim podacima prilikom podnošenja prijava odnosno tretiranja zahtjeva za inspekcijski nadzor podnesenih od građana, preduzeća i drugih organizacija;
    • Spriječavanje zloupotrebe podnosioca i prijavioca zahtjeva za inspekcijski nadzor;
    • Zaštita ličnih podataka prilikom postupanja po obavezi obavještavanja podnosioca prijave/zahtjeva za inspekcijski nadzor, o ishodu inspekcijskog nadzora;
    • Obaveza čuvanja ličnih podataka kao službene tajne;
    • Postupanje u situacijama kada nije moguće zaštititi lične podatke /identitet/ podnosioca zahtjeva za inspekcijski nadzor i onda kada on to izričito zahtijeva;
    • Vršenje inspekcijskih radnji kod drugih lica koja nisu subjekt nadzora, ako se kod njih obavlja djelatnost, nalaze stvari, predmeti, isprave i sl., koja/e su od značaja za inspekcijski nadzor kod subjekta nadzora;
    • Odbijanje učestvovanja zatečenih lica u objektu a u postupku nadzora;
    • Razmjena ličnih podataka u međusobnoj saradnji organa uprave;
    • Postupanje sa ličnim podacima radnika u smislu odredbi Zakona o radu (Sl. list FBiH br: 26/16);
    • Podaci koji se ne mogu tražiti od lica koja traže zaposlenje (razgovor, anketiranje, testiraje, konkursne procedure i sl.);
    • Izuzetak kod ustupanja tajne nakon prestanka radnog odnosa;
    • Diskreciona ocjena za utvrđivanje činjeničnog stanja;
    • Postupanje i/ili traženje na uvid podataka o zdravstvenom stanju radnika kao posebnoj kategoriji ličnih podataka;
    • Pitanja i odgovori

     PROCES REVIZIJE DIPLOMA U FEDERALNIM INSTITUCIJAMA

    • Inicijativu za pokretanje revizije diploma;
    • Odluka Vlada Federacije BiH;
    • Mjere i aktivnosti;
    • Predmet revizije  svi uposlenici u federalnim organima uprave, federalnim institucijama, zavodima, agencijama, direkcijama i drugim organima čiji je osnivač Federacija BiH;
    • Revizijom će biti obuhvaćeni imenovani dužnosnici, državni službenici i namještenici u ovim institucijama;
    • Nosioci aktivnosti Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke/znanosti i Federalno ministarstvo pravde, Agencija za državnu službu F BiH;
    • Status nižih nivoa vlade kantona, gradovi i općine.

     

    POČETAK SAVJETOVANJA: 9:00 h

     

    KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE SA UKLJUČENIM PDV-om.

    180,00 KM po jednom učesniku;

    165,00 KMpo osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;

    150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA

     

    Kotizacija uključuje:

    (Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).

    Pored navednog za sve učesnike savjetovanja obezbijeđeni su bez dodatne naknade (besplatno) elektronski modeli svih akata neophodnih za postupke sa savjetovanja kao i primjeri sudskih presuda.

    Napomena:

    Pozivamo vas na rezervaciju što prije slanjem prijavnog obrasca, uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!

    Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba, Broj učesnika je ograničen.

    Program savjetovanja i obrazac za onlineprijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na E-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.

     

    PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)

     

    • Naziv pravnog lica:_________________________________________________
    • Adresa pravnog lica:________________________________________________
    • Broj faxa:_________________________________________________________
    • JIB pravnog lica:___________________________________________________
    • Prijavljujemo IME I PREZIME

     

    1._______________________________________           3.______________________________

    2._______________________________________           4.______________________________

     

    Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba.

    Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.

     

     

     

    Dana___________ 2019. godine                                                    Pečat i potpis odgovornog lica

     

     

     

    PLAN I PROGRAM

    Svrha obuke :  

    ZAKONI O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA I ZAKONI O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA

    Učesnici: Državni službenici organa uprave Bosne i Hercegovine, namještenici organa uprave svih nivoa vlasti kao i lica koja rade na navednim poslovima u pravnim licima
    Organizator: APKE – Agencija za pravni konsalting i edukaciju  Sarajevo
    Izvođači: Interni i eksterni treneri Agencije
    Mjesto održavanja: Hotel „HOLLYWOODSARAJEVO
    Datum održavanja: 26. APRIL  2019. godine SARAJEVO

     

    DNEVNI RED OBUKE

    početak 9:00 h

    VRIJEME: GLAVNI SADRŽAJI:

     

    8:30 -9:00 DOLAZAK I REGISTRACIJA UČESNIKA;
    9:00- 10:30 PRVI BLOK NASTAVE:

    –          Pozdravne riječi i uvodni dio savjetovanja

    –          Tema po pozivu interni trener Agencije

    10:30-10:45 PAUZA UZ KAFU I OSVJEŽENJE
    10:45-12:00 DRUGI BLOK NASTAVE:

    –          Tema po pozivu eksterni trener Agencije

    12:00-13:00 PAUZA – RUČAK
    13:00-14:30

     

    TREĆI BLOK NASTAVE:

    –          Tema po pozivu eksterni trener Agencije

    –          Bitnosti

    14:30-15:00 PAUZA UZ KAFU
    15:00-16:00

     

    ČETVRTI BLOK NASTAVE:

    –          Tema po pozivu eksterni trener Agencije

    –          DISKUSIJA PITANJA I ODGOVORI

    16:00 KRAJ ZAKLJUČCI