-
maj29
NOVI ZAKON O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA
(PITANJA I ODGOVORI)
OBAVEZE I ODGOVORNOSTI INSTITUCIJA I PRIVREDNIH SUBJEKATA U SKLADU SA NOVIM ZAKONOM
OBAVEZE KONTROLORA
PRAKTIČNA IZRADA OSNOVNIH MODELA I TO, PRAVILNIKA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA, KODEKSA PONAŠANJA, PROCJENE RIZIKA, POLITIKE PRIVATNOSTI ITD..
29-30.05.2025. GODINE HOTEL „GARDEN CITY HOTEL “ KONJIC
Zbog velikog intersovanja i sprijčenosti mnogih učesnika da prisustvuju zbog ograničenog broja mjesta i nedovoljnog vremena. Odlučili smo da ponovimo savjetovanje iz oblasti primjene novog zakona o zaštiti ličnih podataka.
Analgno tome proširili smo teme i organizovali posebnu radionicu za izradu OSNOVNIH MODELA I TO, PRAVILNIKA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA, KODEKSA PONAŠANJA, PROCJENE RIZIKA, POLITIKE PRIVATNOSTI ITD.. koje će učesnici dobiti na samom savjetovanju.
Novi Zakon o zaštiti ličnih podataka predviđa visoke kazne za nepoštivanje ovog propisa. Uvođenjem usklađenih procedura i dokumentacije, vaše poslovanje ne samo da ispunjava zakonske zahtjeve, već i postavlja temelje za transparentno i odgovorno upravljanje podacima.
Međutim, pravo na pristup informacijama predstavlja vrlo važan institut sa aspekta načela transparentnosti i Ustavom zajamčenog prava na pristup informacijama. Navedeno područje uređeno je zakonima o slobodi pristupa informacijama koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti. Dakle, obveznici primjene zakona su tijela javne vlasti, koja pravilnom primjenom navedenog zakona omogućuju zainteresiranoj javnosti uvid u svoj način rada i tako im omogućuju dostupnost informacija koje posjeduju, čime se „ulijeva“ povjerenje građana u sistem javne vlasti. Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenih Zakona, bilo u tijelima javne vlasti ili pak od strane zainteresiranih podnositelja zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija. Cilj savjetovanje je dakle, tumačenje odredbi Zakon o zaštiti ličnih podataka i Zakona o slobodi pristupa informacijama i ostalih srodnih propisa u Bosni i Hercegovini, a sve kroz interakciju s polaznicima.
CILJNA SKUPINA:
Savjetovanje je namijenjeno: Državnim institucijama koje su obavezne prilagoditi svoje procese novim standardima, javnim ustanovama i preduzećima koji rade sa obradama ličnih podataka, inspekcijama, rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicima i namještenicima organa uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika, kao i svima onim koje interesuje navedena tematika.
Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasne osnovna načela koja se ogledaju kroz krajnji cilj propisa (uloga i značaj, principi, suprostavljene norme navedenih propisa.
Također, će predavači dati primjere o načinu otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl., usklade sa odredbama važećih zakona iz navedenih oblasti uz jasno isticanje granica kršenja normi.
PREDAVAČI:
Nedžmija Kukričar dipl. iur. dugogodišnji inspektor, Agencije za zaštitu ličnih podataka Bosne i Hercegovine
Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Certificirani trener Agencije za javne nabavke BiH, stručnjak iz oblasti javnih nabavki vanjski konsultant organa uprave Bosne i Hercegovine i međunarodnih komapanija, saradnik Ureda za borbu protiv korupcije Kantona Sarajevo.
TEME SAVJETOVANJA:
IMPEMENTACIJA NOVOG ZAKONA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA KROZ FAZE
- Praktična pitanja i odgovori o samom Zakonu
- Definicije i značenje pojedinih izraza u Zakonu
- Načela obrade osobnih podataka
ZAKONITOST OBRADE
- Ako je nositelj podataka dao suglasnost za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha;
- Ako je obrada neophodna radi izvršenja ugovora u kojem je nositelj podataka ugovorna strana ili radi preduzimanja radnji na zahtjev nositelja podataka prije zaključenja ugovora
- Ako je obrada neophodna radi poštovanja pravnih obveza kontrolora podataka
- Ako je obrada neophodna za izvršenje zadatka koji se obavlja u javnom interesu ili u okviru izvršavanja službenih ovlaštenja kontrolora podataka
- Ako je obrada neophodna zbog legitimnih interesa kontrolora podataka ili treće strane,
SAGLASNOST
- Obrada posebnih kategorija osobnih podataka
- Posebni slučajevi obrade (obrada u novinarske svrhe, obrada JMB, videonadzor i dr.) sa primjerima iz prakse
- Prava nositelja podataka (Transparentna informacija, komunikacija i način ostvarivanja prava nositelja osobnih podataka, pravo nositelja podataka na pristup osobnom podatku, pravo na ispravku, pravo na brisanje, pravo na ograničenje obrade, pravo na prigovor, ograničenje prava posebnim zakonom)
OBAVEZE KONTROLORA PODATAKA
- Institucionalni okvir zaštite osobnih podataka,
- Pravna sredstva odgovornost i kazne (noviteti)
- Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata;
- Mapiranje podataka, tj. analiza svih ličnih podataka koji se obrađuju u vašoj organizaciji.
- Pravilnik o zaštiti ličnih podataka (ili Kodeks o zaštiti ličnih podataka)– osnovni dokument koji definiše interne procedure i principe obrade podataka.
- Odluka o imenovanju službenika za zaštitu podataka– dokument kojim se imenuje osoba odgovorna za nadzor i provođenje politika zaštite podataka.
- Obavještenje o obradi ličnih podataka– transparentno informisanje svih ispitanika o načinu i svrsi obrade njihovih podataka.
- Saglasnost za obradu ličnih podataka– izjava koju ispitanici potpisuju kako bi dali valjanu saglasnost za obradu njihovih podataka.
- Ugovor između kontrolora i obrađivača– definiše prava i obaveze svih strana uključenih u obradu podataka.
- Interne procedure povodom zaštite ličnih podataka– propisi koji regulišu načine rukovanja, pristupa i zaštite podataka unutar organizacije.
- Procjena uticaja rizika (DPIA)– analiza potencijalnih rizika obrade podataka i mjera za njihovo ublažavanje.
- Politika privatnosti– dokument koji informiše korisnike o načinu prikupljanja, korištenja i zaštite njihovih podataka.
- Politika kolačića – obavještenje korisnicima o vrstama kolačića koje web stranica koristi, njihovoj svrsi i opcijama za upravljanje postavkama.
IMPLEMENTACIJA U VAŠE POSLOVANJE IZRADA I DONOŠENJE PRAVILNIKA I DRUGIH AKATA
- Nakon što je dokumentacija pripremljena, sljedeći korak je njena primjena u svakodnevnom poslovanju.
- Uvođenje preciznih procedura za pribavljanje, obradu i čuvanje podataka u skladu sa zakonom.
- Implementaciju sigurnosnih mjera za zaštitu podataka, uključujući tehničke i organizacione kontrole.
- Postavljanje jasnih pravila za razmjenu podataka s trećim stranama i definiranje odgovornosti svih učesnika u procesu obrade podataka.
EDUKACIJA ZAPOSLENIH:
- Razumijevanje ključnih instituta zaštite ličnih podataka.
- Postupke za sigurno rukovanje podacima i prevenciju povreda podataka.
- Evidencija o obradi ličnih podataka;
- Postupanje u slučaju povrede ličnih podataka;
- Službenik za zaštitu ličnih podataka;
- Pravilnik o zaštiti ličnih podataka (šta sadrži izrda modela na samo savjetovanju);
- Prenos ličnih podataka u drugu državu ili međunarodnu organizaciju;
- Akti kontrolora za primjenu novog Zakona o zaštiti ličnih podataka.
POČETAK SAVJETOVANJA: Prvi dan početak u 13:00 h, drugi dan početak u 10:00 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:
■ Prisustvo u hotelu – 270 KM po jednom učesniku
■ Prisustvo u hotelu – 250 KM za dva i više učesnika■ Prisustvo u hotelu – za pretplatnike pravnog konsaltinga– kotizacija iznosi 230 KM po jednom učesniku
(Radni materijal, model Pravilnika o zaštiti ličnih podataka i drugih akata iz tema savjetovanja, Welkom paket, kafe pauze sa osvježenjem, svečana večera prvog dana uz druženje, obezbijeđen parking uz stalan nadzor, wirelessinternet, korištenje saune, bazena i fitnes centra, certifikat o učešću na savjetovanju).
BITNO: Cijeneći veliki interes za seminarom, broj učesnika se morao ograničiti. S tim u vezi, ispred jednog pravnog subjekta moguće je prijaviti maksimalno ŠEST učesnika.
ZAŠTO JE BITNO DA PRISUSTVUJETE
USMJERENOM SAVJETOVANJU?!
Kako bi postigli određene ciljeve u organizaciji, menadžment ljudskih resursa mora da ispuni određene zahtjeve, koji će uticati na poboljšanje rada zaposlenih, a samim tim i njihovu veću produktivnost u organizaciji. Kroz to zadovoljenje i ispunjenje zahtjeva osnovnog i najvrijednijeg resursa u organu/preduzeću, dolazimo do ispunjenja ciljeva, kojima se teži. Ukoliko menadžment ljudskih resursa nije u stanju da upravlja ljudskim resursima to može da utiče na poslovanje organa uprave, u najgorem slučaju odgovrnost uprave kao i opstanak te organizacije.
Osnovni cilj ove edukacije jeste obuka ljudskih resursa za ostvarivanje slijedećih ciljeva:
- Funkcionalni cilj – jeste da doprinosi organizaciji onoliko koliko je potrebno da bi ona ostvarila svoje ciljeve i realizovala organizacionu strategiju.
- Organizacioni cilj – kao što smo već istakli, za organizaciju najbitniji faktor je ljudski resurs, prema tome treba da poboljšamo efikasnost i da motivišemo zaposlene na što bolji način i time ćemo ispuniti ciljeve organizacije.
- Društveni cilj – u svakodnevnim ljudskim odnosima društvene norme i sistemi vrijednosti su veoma važni u ostvarivanju dobre komunikacije.
- Lični cilj – zadovoljenje zaposlenih je najznačajnije za svaku organizaciju, ali nije dovoljno zadovoljiti zaposlene samo u poslovnom smislu, neophodno je pomagati im u ostavrenju njihovih ličnih ciljeva. Samo na taj način može se zadobiti njihovo povjerenje, a zaposleni će biti zadovoljni i motivisani za napredak i lični doprinos organizaciji.
Svaki od navedenih ciljeva bitno utiče na uspješnost organizacije.
Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici: www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na e-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
VRLO BITNO:
Samo za učesnike savjetovanja obezbijeđen je EXTRA popust za smještaj, gdje naši gosti mogu plaćati smještaj u 1/1 sobama po cijeni 112,10 KM i 1/2 soba – 172,10 KM.
U cijene je uključen doručak sa svim uključenim svim trškovima tj boravišna taksa i osiguranje po osobi/noći.
Popusti na masaže i usluge wellness centra do 15% popusta, kao i besplatan parking za sve goste hotela.
Prijavu i rezervaciju izvršiti na recepciji „Garden City Hotel tel.: 036/712 800 ili na e-mail: recepcija@gardencity.ba, sa pozivom na popust dogovoren od strane Agencije APKE Sarajevo sa upravom hotela, troškove smještaja snose učesnici.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo IME I PREZIME
1.__________________________ 3._____________________________
2.__________________________ 4._____________________________
5.__________________________ 6._____________________________
Dana___________ 2025. godine Pečat i potpis odgovornog lica