• okt
    03

    Time: 9:30

    Location: HOTEL „HOLLYWOOD“ - ILIDŽA

    USMJERNO SAVJETOVANJE

    PRIVREMENA SPRIJEČENOST ZA RAD-OSNOVANA I NEOSNOVANA BOLOVANJA

    KAKO PREPOZNATI I SPRIJEČITI LAŽNA BOLOVANJA

    UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA, ANALIZA UZROKA (kako od radnika ne napraviti neradnika i od neradnika napraviti radnika)

    PRAVA I OBAVEZE PO OSNOVU ZAKONA, KOLEKTIVNOG UGOVORA,

    PRAVILNIKA O RADU I UGOVORA O RADU

    ULOGA RADNIKA U ODLUČIVANJU – PRIMJERI SUDSKE PRAKSE

    3.10.2025. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – ILIDŽA

    Nemoguće je jednom definicijom obuhvatiti cijeli pojam upravljana ljudskim resursima, ali možemo istaći da bi se pod tim podrazumijevalo briga o ljudima unutar organizacije. To se odnosi na pronalaženje pravih i iskusnih ljudi za organizaciju, čime bi se uticalo na obučavanje i razvoj zaposlenih i podsticanje putem motivacije, da bi se uspio zadržati takav kadar. Tako da bi se moglo reći da se upravljanje ljudskim resursima sastoji od funkcije staffinga, razvoja, motivacije i zadržavanja zaposlenih.

    Svaka organizacija je uspješna onoliko koliko posjeduje kvalitetnih ljudskih resursa. Postizanje maksimuma zaposlenih, njihova motivacija i uspješnost u radu od presudnog su značaja, prema tome svaka organizacija, ma koliko ona bila velika, formirat će odjeljenje za ljudske resurse.

    Moglo bi se reći da je svrha upravljanja ljudskih resursa, upravo u poboljšanju rada zaposlenih, na svaki mogući način. Organi uprave kao kompanije moraju da utiču na obrazovanje i stalno usavršavanje svojih zaposlenih, kao i da ih podstiče na bolji rad i doprinos u organizaciji. Zadovoljstvo zaposlenih uticati će njihov uspjeh i na lojalnost organizaciji. Možemo reći da je uloga upravljanja ljudskim resursima zadatak svakog menadžera, bez obzira na njegovu angažovanost, kako bi se pružila maksimalna podrška zaposlenima.

    Kako je u toku “reformski proces i implementacija Zakona o radu  („Službene novine FBIH“ br. 26/16, 89/18 i 44/22), s tim u vezi na zahtjev naših klijenata organizujemo ovo savjetovanje.

    U skladu sa naprijed navedenim Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo, shodno Vašim potrebama odlučila je da organizuje interaktivno savjetovanje i preduzme sve neophodne korake za pomoć pri rješavanju Vaših problema u praksi. Akcenat savjetovanja jesu propusti u radu i najčešća kršenja Zakona o radu i podzakonskih provedebnih akata.

    Svrha i cilj ovog savjetovanja je da koz pitanja i odgovore iz svakodnevnice učesnika, ukaže na značaj jednog od važnijih principa na kojima se zasniva Zakon o radu, dodirne tačke istih uprevenciji rizika i posebnoj zaštiti radnika u konkretnim situacijama.

    CILJNA SKUPINA:

    Savjetovanje je namijenjeno: odjelima za upravljanje ljudskim resursima, pravnicima, direktorima, menadžerima sigurnosti i zaštite na radu, predstavnicima radnika/sindikata, stručnjacima zaštite na radu, radnicima ovlaštenih organizacija za zaštitu na radu i svima onima koji su zaduženi za sigurnost i zaštitu zdravlja radnika unutar kompanija ili djelatnosti koju obavljajukao i osobama koje na direktan ili indirektan način učestvuju u odlučivanju u procesima.

    PREDAVAČI: 

    Lejla Ćatić, diplomirani pravnik, predsjednik granskog sindikata, preko 24 godine iskustva u struci na odgovrnim poslovima, nekadšnji član Komisije za tumačenje Općeg kolektivnog ugovora za teritoriju FBiH, trenutno član Ekonomsko-socijalnog vijeća F BiH, član izvršnih odbora  međunarodnih  strukovnih organizacija itd

    MODERATOR SAVJETOVANJA:Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Konsultant privrednih subjekata za oblast zaštite na radu, vanjski član interesornih radnih grupa, vanjski ekspert državnog i entiteskog nivoa za polaganje stručnih ispita i selekciju kandidata – (predavač za pravni dio)

    TEME EDUKACIJE:

    PRAVA I OBAVEZE PO OSNOVU ZAKONA, KOLEKTIVNOG UGOVORA, PRAVILNIKA O RADU I UGOVORA O RADU I ULOGA RADNIKA U ODLUČIVANJU– PRIMJERI SUDSKE PRAKSE

    • Zakon o radu – osnovna prava i obaveze radnika;
    • Bitni elementi ugovora o radu (radno mjesto i opis poslove radnog mjesta);
    • Princip povoljnijeg prava;
    • Kolektivno pregovaranje, zaključivanje kolektivnih ugovora i njihova implementacija;
    • Kolektivni ugovor je (ne)bitan!?
    • Plaće i naknade (istaći značaj kolektivnog ugovora u vezi sa utvrđivanjem plaća i naknada, te dodataka na plaću koji su ili nisu zakonska kategorija);
    • Obaveznost kolektivnog ugovora;
    • Da li je kolektivni ugovor provedbeni akt poslodavca?
    • Odnos kolektivnog ugovora i pravilnika o radu, odnosno ugovora o radu;
    • Zakon o vijeću zaposlenika
    • Uloga i značaj radnika u odlučivanju, obaveza konsultacije/ saglasnosti radnika u određenim situacijama i okolnostima?
    • Zakon o vijeću zaposlenika;
    • Praktični primjeri iz prakse /sudska praksa

    PRIVREMENA SPRIJEČENOST ZA RAD-OSNOVANA I NEOSNOVANA BOLOVANJA, KAKO PREPOZNATI I SPRIJEČITI LAŽNA BOLOVANJA

    • Privremena spriječenost za rad-osnovana i neosnovana bolovanja.
    • Koje se dužnosti osiguranika prilikom otvaranja bolovanja prema poslodavcu a koje prema izabranom liječniku
    • Šta podrazumijevamo pod neosnovanim bolovanjima
    • Šta je dužnost izabranog liječnika prilikom vođenja bolovanja
    • Šta je uposlenikova dužnost prema poslodavcu u toku bolovanja
    • Šta poslodavac može učiniti ukoliko posumnja da se radi o neosnovanom bolovanju
    • Prava radnika kao osiguranika za vrijeme privremene spriječenosti za rad;
    • Radnik sa promijenjenom radnom sposobnošću (invalid II kategorije);
    • Prava radnika sa promijenjenom radnom sposobnošću
    • Kada je radnik zloupotrijbio bolovanje?
    • Da li je moguća disciplinska odgovornost radnika u slučaju zloupotrebe bolovanja!?
    • Praktični primjeri iz prakse/ sudska praksa
    • Prikaz slučaja.

    UPRAVLJANJA LJUDSKIM RESURSIMA:

    • Principi javne uprave
    • Uvođenje okvira kompetencija u državnu službu BiH (obaveze koje predstoje)
    • Koncept okvira kompetencija i način primjene u proceduri analize radnih mjesta
    • Proces popunjavanja upražnjenih radnih mjesta u javnoj upravi
    • Planiranje ljudskih potencijala u javnoj upravi (uloga i značaj)
    • Organizaciona kultura kao ključni faktor internog okruženja
    • Stručno osposobljavanje i usavršavanje državnih službenika
    • Lični razvoj i razvoj karijere
    • Upravljanje radnim učinkom
    • Pravna regulativa, sindikati, zaštita zaposlenih itd. 

    PRAVA I OBAVEZE PO OSNOVU ZAKONA, KOLEKTIVNOG UGOVORA, PRAVILNIKA O RADU I

    POČETAK SAVJETOVANJA: POČETAK U 9:30 H

    KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:

    190,00 KM po jednom učesniku;

    170,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;

    150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA

    KOTIZACIJA UKLJUČUJE:

    (Radni materijal, Welkom paket, modele svih akata korisnih iz tema savjetovanja, kafe pauze sa osvježenjem, ručak, obezbijeđen parking uz stalan nadzor, wirelessinternet, korištenje saune, bazena i fitnes centra, certifikat o učešću na savjetovanju).

    BITNO: Cijeneći veliki interes za seminarom, broj učesnika se morao ograničiti. S tim u vezi, ispred jednog pravnog subjekta moguće je prijaviti maksimalno ČETIRI učesnika.

    Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.

    PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)

     

    • Naziv pravnog lica:_________________________________________________
    • Adresa pravnog lica:________________________________________________
    • Broj faxa:_________________________________________________________
    • JIB pravnog lica:___________________________________________________
    • Prijavljujemo: IME I PREZIME

    1._______________________________________  4.______________________________

    2._______________________________________  5.______________________________

    3._______________________________________  6.______________________________

     

    Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba.

    Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.

     

    Dana___________ 2025. godine                                                    Pečat i potpis odgovornog lica